
Flyktninghjelpen samarbeider med Brann-supportere
The Norwegian Refugee Council ・ Advertising ・ 2024Design
Illustration
PR
Hvert år trekker Flyktninghjelpen frem de ti mest oversette globale krisene – som er ignorert av samfunnet, politikere og media. Over 100 millioner mennesker er på flukt i verden, men det får lite oppmerksomhet.
For å øke bevisstheten rundt disse krisene tok vi en ukonvensjonell tilnærming, og rettet oss mot et omsorgsfullt publikum: Fotballsupportere, spesielt Brann-fans. I forkant av en avgjørende hjemmekamp byttet vi ut «Brann» med «Kongo» i sangene, og satte søkelyset på et av landene på Flyktninghjelpens liste. De nye sangene ble vist på bannere på stadion, og rundt omkring i Brann sentrum. De ti landene på listen ble skrevet på plakater som fotballspillerne bar på i forkant av kampen. Slik fikk spillerne og supporterne vist støtte og donert deler av medieoppmerksomheten.
.png)
